Magazijn : Uitbesteden of zelf beheren

Uitbesteden of zelf beheren?

Als je producten verstuurt zul je ook voorraad moeten bijhouden. Naast voldoende ruimte zul je magazijnmedewerkers nodig hebben voor ontvangen, opslaan en verzenden van goederen, maar ook voor het bijhouden van de beschikbare voorraad op verschillende websites en platformen. Ook heb je voor elke zending een verzendlabel nodig om te kunnen overhandigen aan een transporteur.

Uitbesteden

Als je de kosten goed in beeld heb gebracht, kun je kijken of het voordeliger is om uit te besteden. Uitbesteden geeft de mogelijkheid om eenvoudig en snel te kunnen opschalen, zonder extra investering in ruimte en personeel.

 

Een paar voordelen van uitbesteden : kostenbesparing, schaalbaarheid, expertise, tijd en middelen.

Zelf beheren

Hoewel het opzetten en beheren van een eigen magazijn een eerste investering vereist, kan het op de lange termijn kostenbesparend zijn. Goede software speelt een rol in het beheersbaar houden van de processen.

 

Een paar voordelen van zelfbeheer met de software van DailyPicker: voorraadbeheer, orderverwerking, rapportage en analyse

Fulfilment door DailyPack

  • geen extra medewerkers in dienst
  • geen extra magazijn huren en onderhouden
  • geen extra investering nodig
  • wij kunnen complexere logistiek aan
  • korte lijnen en meedenken over oplossingen

Magazijnbeheer door DailyPicker software

  • meer controle over de procedures
  • onafhankelijker van anderen
  • complexere logistiek wordt beheersbaar
  • producten importeren en synchroniseren
  • bestellingen importeren en synchroniseren

Verwerk al je bestellingen en producten op één plek

Wie zijn wij

DailyPack & DailyPicker

Als bedrijf moet je altijd blijven sturen, zo ook wij. Wij hebben als familiebedrijf onze kennis van Logistiek en Transport gecombineerd met IT en Communicatie. Onze verschillende werkzaamheden in de voorgaande jaren zijn samengekomen tot twee bedrijven, DailyPack en DailyPicker.

Twee van onze speerpunten in onze bedrijfsvoering zijn kostenbesparing en efficiënt werken. Hieruit zijn bedrijfsprocessen ontstaan die ervoor zorgen dat we met zo weinig mogelijk handelingen veel gedaan krijgen.

Ondersteuning

Toewerken naar een efficiënt magazijn

De laatste stap in het verkoopproces is het verwerken en opsturen van de bestelde producten. Vaak wordt het verzendklaar maken onderschat, terwijl het één van de belangrijkste onderdelen is in de keten tussen bedrijf en klant. Wij begrijpen dit en geven dan ook opstartbegeleiding en telefonische ondersteuning. Zo zorgen wij gezamenlijk voor een soepel proces en een efficiënt magazijn.

Geïnteresseerd?

Ontvang meer informatie!

U ontvangt alle informatie die u nodig heeft om uw magazijn uit te besteden of informatie over onze WMS software. Natuurlijk kunnen we ook telefonisch de mogelijkheden bespreken.